חודש יולי בסימן התחלות והתחדשות - איך מתניעים מחדש?

בשבועות האחרונים היקף העבודה גדל. ההחלטה על סיום מידי של תקופת החל"ת והגבלת המענקים, דירבנה הרבה אנשים לחשוב קדימה ולהתחיל לדייק את קורות החיים, להשקיע בלינקדין, להתחיל לגשש לגבי מקומות עבודה ולהבין שהנה עומדת לה בפתח תקופה חדשה.

החודש האחרון זימן גם לי מחשבה לגבי המשך הדרך. יותר ויותר פונים ביקשו לקיים את המפגשים באופן פרונטאלי ולא במסכים של הזום. וכך בשבועות האחרונים מצאתי את עצמי מחפשת מסגרת, בדיוק כמו מחפשי העבודה שפונים אלי. זה לקח קצת זמן ולבסוף, והחל מהחודש הקרוב, אני מתחילה לקיים את המפגשים הפרונטאלים בקלינקה מיוחדת ופסטוראלית בעיר העתיקה בבאר שבע.

 

שני הדברים האלה יחדיו, הביאו אותי למסקנה, שאת הבלוג החודשי אני מקדישה לחשיבות של תהליכים ובמיוחד התהליך לחיפוש עבודה. 

איך אפשר להתחיל לחפש כיוון ולהסיר את האבק מהמיומניות שכבר לא עשינו בהם שימוש תקופה ארוכה? זה יכול להיות נוגע למישהי שנאלצה לשבת בבית בגלל סגרים ממושכים וחל"ת וגם למישהו שעבד במהלך כול הקורונה כדי להשאיר את הראש מעל המים ועכשיו הוא מרגיש שהגיע הזמן לשנות כיוון.

אלו הם 5 הטיפים שלי למיקוד בחיפוש עבודה ולהסרת חלודה למי שצריך:

1. לו"ז, לו"ז, לו"ז - התקופה האחרונה לימדה אותי שמה שלא רשום ביומן לא קיים וגם לא יתקיים. רק לאחר ששריינתי ביומן מועדים ספציפים שבהם אקדיש זמן לאיתור מרחב פרונטאלי, הצלחתי באמת להגיע להתעסק בכך. זאת אומרת שגם בתהליכים של חיפוש עבודה חשוב מאוד לתחום את הזמן היומי/שבועי שבו אתם מבצעים את הדברים בפועל. 

שתי סיבות חשובות לכך: האחת נעוצה במקרים שבהם אנשים נוטים לעשות את החיפוש "על הדרך": בין האיסוף של הילדים לבין ארוחות הערב, בין מפגש עם חברים לבין שעת השינה. הגישה של עשיית דברים "על הדרך" סופה להיות לא ממוקדת, לא יעילה מספיק ובטח לא אפקטיבית. יש כאלו שיצטרכו להקדיש חצי שעה ביום ויש כאלה שיצטרכו להקדיש 5 שעות בשבוע לחיפוש עבודה. כך או כך החשיבות היא לפנות לכך זמן ולקחת את הפרויקט של חיפוש העבודה ברצינות. 

הסיבה השניה לחשיבות התחימה בזמן היא למנוע מכם את ההרגשה שאתם כול היום מחפשים עבודה. אדם שמשקיע את יומו כול הזמן בחשיבה על נושא אחד שמתשלט על היום יום שלו, יגיע מהר מאוד לתוך תחושת מיאוס וייאוש. כדי שלא תצטרכו להעביר כול היום את החשיבה על חיפוש עבודה, עדיף יהיה לתחום את הדברים במועדים ספציפים. מנוחה לנפש גם היא חשובה בתהליכים של חיפוש עבודה ולמצוא זמן לדברים שאני ממש אוהב היא סופר קריטית כדי להמשיך ולהרגיש טוב. 



2. נצלו כול מקור שיכול להועיל ולעזור לכם להתקדם צעד אחד קדימה - דברו על החלומות שלכם עם אנשים (יובל אברמוביץ' מסביר שאם אדם שומר את חלומותיו לעצמו, הוא מונע מאחרים לעזור לו להגשים אותם). העמיקו והרחיבו אם צריך את רשת הנטורקיינג שלכם ונסו לראות מיהו אותו מישהו שמכיר מישהו שיכול להפתיע אותכם מעבר לפינה ולהיות הקשר הבא שלכם למקום העבודה הבא.

אנשים לפעמים לא מבינים כמה אנשים ברשת הקשרים שלהם יכולים להועיל להם למקד את עצמם ואת תהליך חיפוש הקריירה שלהם. אשתף פה שרק בחודש האחרון יצא לי לסייע לאחת המשתתפות בסדנא שהעברתי להתקבל לעבודת החלומות שלה. היכרות שהתחילה במפגש בזום והסתיימה בחתימה על חוזה עבודה. מגניב לא? בשורה התחתונה אנחנו לא באמת יודעים מי המישהו הזה שיכול לעזור לנו להגשים, ולכן כדאי שנאמר בקול רם את מה שאנו רוצים או מחפשים.


3. השתמשו בכול ערוצי חיפוש העבודה ללא תשלום שיכולים לסייע לכם - התחילו בשירות התעסוקה שחידד ומיקד את העשייה שלו בצורה מופלאה ומפעיל לוח משרות חינמי שניתן להיכנס אליו גם אם אינכם רשומים בלשכה. אם אתם עד גילאי 40 אתם יכולים לפנות למייזם מרכזי הצעירים הארצי שמפעיל תוכניות תעסוקה, הכשרות ולוחות דרושים חינמיים. נסו לאתר את אחד ממרכזי ההזדמנות הארציים שפרוסים ברחבי הארץ ולבדוק את השירותיים שהם יכולים להעניק לכם. אם אתם סטודנטים או אקדאמיים שווה לפנות גם למרכזים לפיתוח קריירה במוסדות הלימוד השונים שמלווים גם בוגרים ויש גם להם פלטפורמות טובות של קשרי מעסיקים באזור שלכם.

לכול מקור כזה יש גישה וקשר עם מעסיקים באזור. סביר להניח שישנם גם דברים נוספים שהם יכולים לסייע לכם בתהליכים של חיפוש עבודה והרוב ללא עלות או בעלות סמלית. 


4. סבלנות - אני יודעת, קל לי להגיד אך קשה לבצע. תהליך של חיפוש עבודה והורדת חלודה הוא תהליך שלוקח זמן. אני לא מכירה מישהו אחד שהחליט ביום ראשון שהוא מחפש עבודה וביום שלישי כבר הצליח לאתר את משרת החלומות ולשדרג את השכר בעשרים אחוזים. סביר להניח שהתהליך ייקח זמן מסוים והחוכמה היא איך לדעת לקדם אותו במקסימום ועם זאת לעשות זאת בחוכמה ובהתאמה למה שמתאים לי כרגע.

מחקרים טרום קורונה הצביעו שממוצע חיפוש העבודה בישראל לתפקידים הדורשים מיומנויות וניסיון עמד על 8 חודשים. סביר להניח כי הממוצע היום גדל עוד יותר. תוכנית עבודה מסודרת, הפעלת קשרים וניצול קשרים והזדמנויות בשטח יכולים בוודאות לצמצם את התקופה הזו לפחות בחצי.


5. אל תהססו לבקש עזרה ולפנות לגורם מקצועי (גם בתשלום!) שיוכל לסייע לכם למקד את עצמכם - שוק הייעוץ התעסוקתי הוא תחום פורח (עוד הרבה לפני שהקורונה הגיעה אלינו) ויש בו מגוון גדול של נותני שירות איכותיים ובעלי ניסיון בליווי מחפשי עבודה ומפוטרים בשוק. בטוח שיש להם מה ללמד אתכם בתורת התהליכים לחיפוש עבודה ומיקוד תעסוקתי. חבר יקר פעם אמר לי שאם אני רוצה לשווק את עצמי טוב, אצטרך להשקיע כסף בשיווק טוב (ומשם נולד אתר האינטרנט שלי), טיפ שלקחתי איתי כצידה לדרך ואני מעבירה אותו אליכם הלאה.

אתם המומחים בעולם התוכן שלכם.

אני והקלוגות שלי, אנחנו, אנשי ייעוץ ואימון תעסוקתי, פסיכולוגים תעסוקתיים ושלל העוסקים בתהליכים של חיפוש עבודה הם המומחים בתחום של שוק התעסוקה.

שילוב בין מומחיות בתחום מצד אחד לבין מומחיות בתהליכים של כניסה למשרות וחיפוש תעסוקתי, יכול בקלות להעלות את הסיכוי לכך שבסופו של דבר תמצאו את שחשקה נפשכם.


בהצלחה! 

מצפה לנו תקופה חדשה